Menu

Stress release – AAA aanpak

STRESS  RELEASE: mijn AAA-aanpak

WAT IS STRESS RELEASE?

Stress release betekent stress loslaten. Een goede en snelle manier om je stress los te laten leer je in mijn AAA-aanpak. De A’s staan voor ADEMHALEN, AARDEN EN AANDACHT.

HOE?

Ademhaling

Door te ademen krijgt je lichaam zuurstof binnen dat nodig is om je lichaam van brandstof te voorzien zodat je organen goed kunnen functioneren.

Je autonoom zenuwstelsel regelt alle onbewuste processen in je lichaam, zoals je ademhaling, hartslag, bloeddruk, stofwisseling. Dit gebeurt onbewust, want zelfs als je slaapt gaan deze processen door. De hoeveelheid zuurstof die onze cellen nodig hebben verandert gedurende de dag. Als je rust zul je merken dat je hartslag rustiger wordt en je ademhaling vertraagt, terwijl je hartslag omhoog gaat, je ademhaling versnelt en je bloed naar de spieren stroomt bij een spannende stressvolle gebeurtenis. Zo wordt je lichaam klaargemaakt voor een vlucht- of vechtreactie.

Ademhalen is de enige manier om bewust invloed uit te oefenen op je autonome zenuwstelsel. Jij kunt bewust de snelheid van je ademhaling aanpassen. Door bewust en gecontroleerd te ademen kun je je stress verminderen en je gezondheid verbeteren. Volgens de wetenschap is de ademhalingsfrequentie van 6 ademhalingen per minuut het beste om te komen tot ontspanning.

Aarden

Aarden (gronden) zorgt ervoor dat alle overbodige stress en spanningen uit je lichaam kunnen stromen naar de aarde.

Aandacht

Aandacht is gericht bewustzijn: bewust zijn van wat je doet en wat je voelt. Het is goed om je bewust te zijn van een ervaring en volledig in het nu te zijn oftewel mindful te zijn. Met behulp van mindfulness-oefeningen ontwikkel je het vermogen om je aandacht te sturen en vast te houden waar en hoe je maar wilt. Mindfulness-oefeningen verminderen stress, verbeteren je concentratie en zorgt ervoor dat je beter kunt omgaan met je emoties. Het gevolg is rust in je hoofd en een ontspannen gemoedstoestand.

WERKWIJZE

Tijdens een AAA-training leer ik jou hoe je op eenvoudige manier met behulp van ademhalen, aarden en aandacht de spanning in je lichaam kunt verminderen. Het is een praktische training. Je doet oefeningen en je krijgt tips en tools. Je zult je tijdens en na de training beter en meer ontspannen voelen. Voor een blijvend effect is het belangrijk dat je dagelijks oefeningen doet en de oefeningen inzet als je spanning voelt opkomen. Belangrijk zijn je focus aandacht (focus), je intentie (inzet) en je doorzettingsvermogen.

 

WAT LEVERT EEN TRAINING STRESS RELEASE JOU OP?

  • ontspanning
  • bewustwording
  • meer concentratie
  • beter omgaan met je emoties
  • oefeningen, tips en tools

De training kan aangevuld worden met een energetische massage of magnetiseerbehandeling voor nog meer impact.

 

Kosten

Basis AAA – kort voor jeugd 8-18 jaar (leeftijden zoveel mogelijk bij elkaar)

  • 3 x 1 uur (totaal 3,0 uur) voor 2-6 personen € 77,50 p.p.  – individueel € 135
  • inclusief magnetiseren of energetische massage (totaal 4,5 uur) – individueel € 205

Basis AAA – kort voor volwassenen

  • 3 x 1,5 uur – 2-4 personen (totaal 4,5 uur) € 117,50 p.p. – individueel € 225
  • inclusief magnetiseren of energetische massage (totaal 6,0 uur) – individueel € 275

Workshop AAA – 4,5 uur (inclusief 0,5 uur pauze) 4 – 8 personen

  • Jeugd 8-18 € 67,50
  • volwassenen € 97,50

Elke maand begint een nieuwe korte training. Meld je aan en ik laat je z.s.m. weten wanneer er plek is. De training vindt plaats in het Coachhuis of bij Room4Yoga. 

  • Maandag 16-17 uur jeugd 8-12 jaar. In overleg is een ander tijdstip mogelijk. 
  • Maandag 19.30-21.00 uur volwassenen. In overleg is een ander tijdstip mogelijk.
  • Individuele sessies in overleg

Workshops op vrijdag. Houd mijn site in de gaten.

In contact komen met Nieuwetijdslab

Benieuwd of ik wat voor jou of je kind kan betekenen? Mail of bel voor een afspraak, zodat we nader kennis kunnen maken en de mogelijkheden kunnen bekijken.

Ga door naar contact